Sekretarz Gminy Obryte
mgr Zofia Bala
tel. (29) 649 91 35
Sekretarz wykonuje zadania i kompetencje określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Obrytem oraz imiennym pełnomocnictwie lub upoważnieniu udzielonym przez Wójta.
Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
- określanie zadań merytorycznych komórek organizacyjnych Urzędu i samodzielnych stanowisk pracy,
- sprawowanie nadzoru nad komórkami organizacyjnymi urzędu,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie wynikającym z upoważnień udzielonych przez Wójta,
- składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw, z zastrzeżeniem postanowień ustawy,
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
- reprezentowanie gminy w czasie uroczystości i spotkań, w zakresie ustalonym przez Wójta,
- współdziałanie w zakresie wykonywanych zadań przez Urząd z : Radą, Wójtem, Skarbnikiem, jednostkami pomocniczymi, jednostkami organizacyjnymi gminy, wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- rozpatrywanie wniosków wpływających do Urzędu w zakresie posiadanych kompetencji,
- przygotowywanie projektów regulaminu organizacyjnego oraz jego zmian,
- przygotowywanie projektów regulaminu pracy oraz jego zmian,
- przygotowywanie regulaminów wynagradzania i premiowania z uwzględnieniem obowiązujących przepisów,
- koordynowanie realizacji zaleceń wynikających z kontroli wewnętrznych i zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
- zapewnienie właściwej organizacji załatwiania interesantów,
- koordynowanie wykonywania kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
- nadzór nad realizacją przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i Instrukcji kancelaryjnej,
- nadzór nad realizacją polityki informacyjnej i promocyjnej gminy,
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy , z wyjątkiem czynności zastrzeżonych do właściwości Wójta,
- wykonywanie pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
- koordynowanie doskonalenia zawodowego pracowników,
- udzielanie pomocy w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi,
- prowadzenie spraw gminy w imieniu Wójta w zakresie powierzonym przez Wójta,
- podejmowanie decyzji w sprawach zakupu wyposażenia, sprzętu i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania urzędu,
- dekretowanie korespondencji przychodzącej do sekretariatu urzędu,
- przeprowadzanie służby przygotowawczej pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
- nadzór nad przeprowadzaniem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze,
- opracowywanie projektów zmian aktów ustrojowych Gminy,
- nadzór merytoryczny i prawny nad przygotowywaniem materiałów pod obrady Rady Gminy,
- organizacja i prowadzenie stażów absolwenckich, praktyk studenckich i uczniowskich,
- koordynacja obsługi prawnej Urzędu.

