Sekretarz Gminy Obryte
Sekretarz wykonuje zadania i kompetencje określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Obrytem oraz imiennym pełnomocnictwie lub upoważnieniu udzielonym przez Wójta.
Do zadań Sekretarza należy:
- określanie zadań merytorycznych komórek organizacyjnych Urzędu i samodzielnych stanowisk pracy,
- sprawdzanie nadzoru nad komórkami organizacyjnymi urzędu,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie wynikającym z upoważnień udzielonych przez Wójta,
- składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw, z zastrzeżeniem postanowień ustawy,
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
- reprezentowanie gminy w czasie uroczystości i spotkań, w zakresie ustalonym przez Wójta,
- współdziałanie w zakresie wykonywanych zadań przez Urząd z: Radą, Wójtem, Skarbnikiem, jednostkami pomocniczymi, jednostkami organizacyjnymi gminy, wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- rozpatrywanie wniosków wpływających do urzędu w zakresie posiadanych kompetencji,
- przygotowanie projektów regulaminu organizacyjnego oraz jego zmian,
- przygotowanie projektów regulaminu pracy oraz jego zmian,
- przygotowanie regulaminów wynagradzania i premiowania z uwzględnieniem obowiązujących przepisów,
- koordynowanie realizacji zleceń wynikających z kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
- zapewnienie właściwej organizacji załatwienia interesantów,
- koordynowanie wykonania kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
- nadzór nad realizacją przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i Instrukcji kancelaryjnej,
- realizacja polityki informacyjnej i promocyjnej gminy,
- wykonanie czynności z zakresu prawa pracy, z wyjątkiem czynności zastrzeżonych do właściwości Wójta,
- wykonywanie pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
- koordynowanie doskonalenia zawodowego pracowników,
- udzielanie pomocy w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi,
- prowadzenie spraw gminy w imieniu Wójta w zakresie powierzonym przez Wójta,
- podejmowanie decyzji w sprawach zakupu wyposażenia, sprzętu i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania urzędu,
- dekretowanie korespondencji przychodzącej do sekretariatu urzędu.