Sekretarz Gminy Obryte

mgr Zofia Bala

tel. (29) 649 91 35


Sekretarz wykonuje zadania i kompetencje określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Obrytem oraz imiennym pełnomocnictwie lub upoważnieniu udzielonym przez Wójta.

Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:

  1. określanie zadań merytorycznych  komórek organizacyjnych Urzędu i samodzielnych stanowisk pracy,
  2. sprawowanie  nadzoru nad  komórkami organizacyjnymi urzędu,
  3. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie wynikającym z upoważnień udzielonych przez Wójta,
  4. składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw, z zastrzeżeniem postanowień ustawy,
  5. przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
  6. reprezentowanie gminy w czasie uroczystości i spotkań, w zakresie ustalonym przez Wójta,
  7. współdziałanie w zakresie wykonywanych zadań przez Urząd z : Radą, Wójtem,  Skarbnikiem, jednostkami pomocniczymi, jednostkami organizacyjnymi gminy, wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
  8. rozpatrywanie wniosków wpływających do Urzędu w zakresie posiadanych kompetencji,
  9. przygotowywanie projektów regulaminu organizacyjnego oraz  jego zmian,
  10. przygotowywanie projektów regulaminu pracy oraz jego zmian,
  11. przygotowywanie regulaminów wynagradzania i premiowania z uwzględnieniem obowiązujących przepisów,
  12. koordynowanie realizacji zaleceń wynikających z kontroli wewnętrznych i zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
  13. zapewnienie właściwej organizacji załatwiania interesantów,
  14. koordynowanie wykonywania kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
  15. nadzór nad  realizacją przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i Instrukcji kancelaryjnej,
  16. nadzór nad realizacją polityki informacyjnej i promocyjnej gminy,
  17. wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy , z wyjątkiem czynności zastrzeżonych do właściwości Wójta,
  18. wykonywanie pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
  19. koordynowanie doskonalenia zawodowego pracowników,
  20. udzielanie pomocy w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi,
  21. prowadzenie spraw gminy w imieniu Wójta w zakresie powierzonym przez Wójta,
  22. podejmowanie decyzji w sprawach zakupu wyposażenia, sprzętu i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania urzędu,
  23. dekretowanie korespondencji przychodzącej do sekretariatu urzędu,
  24. przeprowadzanie służby przygotowawczej pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
  25. nadzór nad przeprowadzaniem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze,
  26. opracowywanie projektów zmian aktów ustrojowych Gminy,
  27. nadzór merytoryczny i prawny nad przygotowywaniem materiałów pod obrady Rady Gminy,
  28. organizacja i prowadzenie stażów absolwenckich, praktyk studenckich i uczniowskich,
  29. koordynacja obsługi prawnej Urzędu.